Friday 12 July 2013

Morning Glory.

Pagi tadi waktu atas motor aku ternampak pokok bunga seri pagi warna kuning tepi jalan. Aku berhenti dan petik. Tersenyum, aku sudah bayang dalam kepala yang sebentar lagi aku akan jumpa dia dan cakap hai! Tahu ini apa? Ini bunga seri pagi, atau dalam bahasa inggerisnya morning glory. Pagi ini, awak lah morning glory saya, kata aku sambil menyangkutkan bunga itu ke telinganya. 

 "Sebab awak buat pagi saya berseri!" Kami akan ketawa dan gigi taringnya melambai keluar dari celah bibir merah itu. Oh malangnya petang itu aku kembali ke rumah dengan bunga seri pagi layu dalam poket. Benar lah yang takdir Tuhan itu mentertawakan tadbir manusia, kejap lagi aku kena pergi jumpa dia di hospital.

Mana la aku tahu dia alah bunga seri pagi!

0 comments:

Post a Comment